آموزش کاشت نهال های پسته هیبریدی در اصفهان

 برای بهترین نهال پسته اصلاح شده خارجی  کاشت نهال های پسته فندقی نیاز به خاکی با شرایط مناسب و حاصلخیز جهت تغذیه هرچه بهتر نهال های پسته داریم .درست است که نهال های پسته فندقی به راحتی می توانند درخاک های سنگین و خشک رشد کنند اما باید بدانیم که خاک های لومی و سب به نهال و ریشه آن اجازه رشد و ریشه زایی و در نتیجه عملکرد بهتری را خواهد داشت . این رقم برای سیستم های کشت نیمه متراکم مورد آزمایشات وسیعی قرار گرفته است. با این حال، برگها دارای اسید اگزالیک بالایی هستند که میتواند باعث مشکلات کلیوی شود. هر نهال گردو ویژگی های منحصر بفرد خود را دارد اما بیشتر باغداران به دنبال ارقام نهال گردو هستند که هم میزان باردهی بالایی داشته باشد و هم از کیفیت خوبی برخوردار باشد.یک فاکتور مهم دیگری که برای باغداران و کشاورزان حائز اهمیت است میزان مقاومت درخت گردو به بیماری و متناسب بودن نهال با شرایط اقلیمی می باشد. بادام جز دانه های روغنی می باشد، نه تنها خوشمزه بوده، بلکه به خاطر فواید و ارزش غذایی بالایی که دارد، در طب سنتی و پزشکی نوین توصیه فراوانی به مصرف آن می شود. شایان ذکر است که صادرات پسته در آمریکا تنها معطوف به نوع پسته های بو داده و خام می باشد.

نهال های پسته با قیمت

این رقم گیلاس های سیاه بزرگ جذابی را تولید میکند که شکلشان شبیه میوه های رقم لامبرت است. از آنجایی که ردختان زردآلو مناسب مناطق خرید نهال پسته در سیستان و بلوچستان معتدل و سردسیری می باشد، گونه ای که مناسب کاشت در مناطق گرمسیر و با دمای بالا باشد وجود ندارد. از دیگر خدمات این نهالستان میتوان به آموزش تخصصی کاشت و برداشت پسته ، هرس درخت پسته ، سمپاشی پسته ، قلمه زنی درخت پسته و همچنین احداث باغ پسته اشاره کرد که افراد مجرب و متخصص در این زمینه در نهالستان رویال نهال مشغول به فعالیت هستند تا در هر زمان بتوانند به شما باغداران عزیز خدمات رسانی کنند. مناطقی همچون حاشیه خلیج فارس؛ دریای خزر؛ دریای عمان به دلیل رطوبت بالا امکان کاشت نهال بادام وجود ندارد. هزینههای اولیه خرید نهال و کشت درخت بادام تا مرحله باروری، به نسبت از درختهای دیگر مثل گردو بسیار کمتر است. این رقم درختی بسیار پر رشد بوده که در مرحله ی جوانی صورت قائم رشد کرده انشعابات کمی دارد و گلدهی اش نسبتاً دیر انجام می شود. رقمی است که در ایستگاه تحقیقاتی سامرلند واقع در منطقه ی سامرلند ایالت بر تلاقی بین رقم ون و رقم سم به دست آمد . سیلویا (31 - 17 - 4C) این رقم جدید در ایستگاه تحقیقات کشاورزی سامرلند کانادا از تلاقی رقم کمپکت لامبرت با رقم ون به دست آمد.


در عین حال باید گفت که اگر هدف شما کسب درآمد از طریق خرید نهال گردو فرنور است و می خواهید در زندگی خود سرمایه گذاری کنید تا زندگی خود را غنی کنید ، در این صورت گزینه مناسبی را انتخاب کرده اید. البته امروزه روش های جدیدی وجود دارد که با استفاده از اصلاح بذر، آبیاری قطره ای و کودهای شیمیایی خاص می توان برای هر نهال یک فضای کوچک 1 متر در 1 متر اختصاص داد؛ اما در این روش هم طول عمر مفید درخت بادام کاهش می یابد. اطمینان حاصل کنید که قسمت بالای ریشه در سطح خاک است، سپس آبیاری کنید، و برای بهبود حفظ رطوبت و جلوگیری از رشد علف های هرز، خاک را با کمپوست یا کود مالش دهید. آبیاری: آبیاری تأثیر بسزایی در افزایش رشد و بهره وری محصولات دارد. آفتاب کامل به این معنا است که حداقل شش تا هشت ساعت نور خورشید را در طول فصل رشد خود دریافت کنند. شما این رقم را می توانید در مناطقی که ارتفاع از سطح دریا آن ها ۵۰۰ تا ۱۸۰۰ است، با خیال راحت کشت کنید.

برای خرید نهال های پسته باید به متخصص این امر مراجعه کنید

این درخت تاج مخروطی شکل عریضی داشته و گلدهی آن در طول فصل و با تاخیر صورت می گیرد. بنابراین یکی از مهم ترین پارامترهای درخت گردو یعنی سن اقتصادی و طول عمر را دارد. درختان گردو در تابستان به درجه حرارت زیاد و سرما بسیار حساس هستند ، در طول خواب زمستانی نهال پسته در تایباد ، درختان گردو می توانند -11 درجه سانتیگراد را تحمل کنند بدون اینکه آسیب جدی ببینند ، اما بعد از رشد ، دمای سرما -2 تا -3 درجه سانتیگراد است باعث از بین رفتن برگها ، شاخه ها و گلها می شود و در نتیجه باعث کاهش محصول می شود. درختی که هرس سنگین میشود تعداد جوانههای کمتری برای رشد شاخههایش در فصل بعد دارد، بنابراین مواد غذایی ذخیره شده در درخت به شاخهها و جوانههای کمتری قسمت شده و در نهایت شاخههای جدید رشد بیشتری خواهند داشت. ساقهها برگها را در معرض نور قرار داده و محلی را برای نگهداری گل و میوههای گیاه فراهم میکنند و مایعات بین ریشه و شاخهها در آوند چوبی و آبکشی مواد لازم برای تولید بافت زنده را بین قسمتهای مختلف گیاه انتقال میدهند

Comments

Popular posts from this blog

حمل بار در باربری های کاشان

تقاوت هال کلیدی بین نهال های گرمسیری و سرد سیری که باید بدانید

حمل اثاثیه منزل در فردوس استان خراسان جنوبی