بهترین زمان کاشت انواع نهال در فصول سال

یکی از آشکارترین تفاوت های نهال پسته هیبریدی با پسته معمولی تراکم و ارتفاع بیشتر آن ها نسبت به درختان پسته معمولی است.خرید نهال میوه های خاص  نهال بادام آذر از نحوای غربی ایران و کشور دوست و برادر عراق به ایران وارد شده است. به طور معمول سرعت رشد نهال هیبریدی بیشتر از نهال بذری است. آیا نهال پسته هیبریدی را می شناسید؟ پسته خام چاق می کند؟ از خواص پسته خام کاهش سطح کلسترول منفی در خون، کنترل فشار خون و در نتیجه جلوگیری از خطر ابتلا به بیماریهای قلبی است. لازم به ذکر است که برخی باغداران برای جلوگیری از ترشح صمغ شکاف را به صورت T معکوس می زنند. نکته ای که در رابطه با خرید پسته اهمیت دارد این است که این محصول از تنوع بسار بالایی برخوردار است و در کیفیت های مختلفی به بازار عرضه می شود که همین موضوع باعث شده که انتخاب درست برای افراد سخت شود. بنابراین قبل از خرید نهال باید با ویژگی های نهال و شرایط کاشت آن آشنا شویم تا بتوانیم نهال مناسب برای منطقه مورد نظر و شرایط اقلیمی آن انتخاب نماییم. اگر شما به دنبال خرید نهال میوه پیوندی هستید که محصول تجاری ارزشمندی به شما بدهد، باید به خرید از یک نهالستان مجوز دار و معتبر فکر کنید.





بنابراین توصیه می شود که فاصله ردیف های بهترین قیمت خرید نهال کشت 6 الی 7 متر در نظر گرفته شود. سربرداری نهال ها: نهال آماده پیوند باید قطر مناسب و حداقل 1 تا 1.5 سانتی متر را داشته تا پس از سرزنی، توان تولید شاخه های جانبی را داشته باشد. اکثر نقاط کشور ایران برای کاشت این نوع نهال مناسب هستند. یکی از تفاوت های اصلی نهال پسته معمولی با پسته هیبریدی شرایط آب و هوایی لازم برای کاشت و باردهی می باشد. تفاوتی نمی کند که شرایط اقلیمی باغ شما چگونه است؛ بهترین ارقام نهال بادام برایتان آماده شده تا به سودآوری برسید. در حالی که پسته هیبریدی در اکثر مناطق ایران قابلیت کشت دارد. در حالی که رشد و توسعه ریشه درختان هیبریدی به صورت افشان و پراکنده است. در صورتی که شرایط برای رشد و تراکم ریشه در خاک وجود داشته باشد، به خوبی رشد کرده و در نهایت درخت نیز به رشد مطلوبی خواهد رسید. در فصل گلدهی درخت، رنگ سفید و صورتی شکوفه ها، زیبایی درخت را دوچندان میکند. برگ درختان پسته هیبریدی در فصل زمستان از رنگ سبز به رنگ قرمز تبدیل می شوند، بنابراین می توان به این نتیجه رسید که این پایه ها نسبت به سرما مقاومت زیادی دارند. 

نهال میوه


بهتر از در فصل زمستان و یا پاییز به درختان گردو خود کود بدهیم و این کود هم حیوانی باشد هم شیمیایی. به عبارتی این پایه ها قبل از فرآیند پیوند در فصل پاییز خزان نکرده و حتی دیده شده که در زمستان برگ های خود را حفظ می کنند. مزیتی که این نوع نهال گردو نسبت به درخت گردو بذری دارد، ویژگی عدم تغییر جنسیت و اطمینان از ثمردهی آن است. چوب درخت بلوط یکی از بهترینها در بین چوبها است و در صنعت چوب و نجاری مرکز خرید نهال میوه بسیار مورد استفاده قرار میگیرد. در واقع عملیات پیوند با قرار دادن یک قسمت از یک گیاه بر روی یک گیاه دیگر صورت می گیرد. برای آنکه جوانه آفتاب سوخته نشود، باید در جنوب غربی درخت قرار بگیرد. در بین ارقام مختلف نهال بادام، یکی از نهالهایی که حرفی برای گفتن دارد، نهال بادام تونو است. نهال هیبریدی به گونه ای پرورش یافته است تا با شرایط آب و هوایی مختلف سازگار باشد. این زیرگونه تقریباً پراکنده ترین و مشهورترین زیر گونه پسته وحشی موجود در کشور است. به طور کلی میزان کود مصرفی به سن درخت، اندازه آن، نیتروژن موجود در کود و آنالیز خاک بستگی دارد.

خرید نهال میوه


همچنین باید توجه داشت که محل پیوند نهال حتما بیرون از خاک باشد. تجزیه برگی نیز برای تشخیص مقدار و نوع عناصر غذایی خاک مفید است. برای درخت پسته بهترین نوع پیوند، پیوند شکمی و لوله ای است که بسته به میزان رشد درخت معمولی یا بذری در سن 2 تا 3 سالگی انجام می گیرد. امروزه کشاورزان از پیوند شکمی برای درختان پسته استفاده می کنند. اما بادام های سنگی اغلب برای مصرف داخل به فروش خوراکی می رسند. تصور کنید مبلغ قابل توجهی را هزینه کرده باشید اما درصد بالایی از نهال ها در فصل بهار جوانه نزند. از جمله میتوان گفت که انواع نهال بادام شاهرودی دارای باروری قابل توجهی می باشند و زمان گلدهی مناسبی دارند. بنابراین زمان کاشت باید دقت کرد که فاصله بین هر درخت به قدری باشد تا شاخه ها در آینده به هم نرسند و دچار مشکل نشوند. 1 با مشکل همراه خواهد بود. تاریخ رسیدن میوه در این نهال ،شهریور ماه خواهد بود. این میزان اغلب 1 متر خواهد بود و عرض آن 40 تا 50 سانتی متر است. درختان تک ساقه یا تک تنه با ارتفاع 1 الی 2 متر از زمین رشد و سپس تاج درخت رشد می کند.

Comments

Popular posts from this blog

حمل بار در باربری های کاشان

تقاوت هال کلیدی بین نهال های گرمسیری و سرد سیری که باید بدانید

حمل اثاثیه منزل در فردوس استان خراسان جنوبی